Ads reminder

Want to know about the ads?? Click on the ads banner whenever it appears



Slide show

Saturday, January 1, 2011

Resipi senang

Hari ni laki aku request nak mkn ikan masak singgang..dah lama sgt tak masak lauk ni dan dah terdelete dpd memory pn..biasalaa kalo dah duduk dgn mak, mak yg masak..kita ni plak disuruh tumpu kat study so paham2 je laa mmg tak ingat..mak aku plak kat kl jenguk adik aku bersalin..so apa lagi aku pn calling2 laa mak aku tanya resipi..dah dengar tu baru tau senang je..main rebus2..lauk ni sesuai utk org diet..ini dia resipi ikan masak singgang mak aku..

Ikan masak singgang
Sebiji bawang besar
Seinci kunyit hidup (pakai kunyit serbuk tak sedap)
Sebiji lada masak
Tiga biji cili padi (kalo nak pedas)
--> Blender semua diatas. Masuk dalam periuk dan rebus. Masukkan ikan (tak kisah laa ikan apa) yg dah dipotong 2. Kemudian letakkan asam keping dan garam secukup rasa.

Selesai je mkn tengahari, laki aku jenguk kat laptop..alamak, terkantoi..dia gelak sakan sbb muncul page ikan masak singgang yg aku search kat google tadi..haha..lantak laa yg penting aku blaja jugak kn dan tunaikan hajat dia nk mkn lauk tu... :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails