Ads reminder

Want to know about the ads?? Click on the ads banner whenever it appears



Slide show

Wednesday, April 28, 2010

MACHO MOTOR PUNYA PASAL….

hah… apa dia?… hahhahahhahaha..
takde… macam ni ceritanya… hahah walaupun dah lama dah crita ni… tapi aku suka gak nak cerita…
dulu…. masa diploma…masa tu aku tgh semester 2 diploma kat itm… masa tu aku tak dapat stay bilik masa kat kolej… aku dibagi duduk kat dorm.. ramai2 …adalah… lebih kurang 20 org satu dorm… padat siut… macam2 ragam budak aku jumpa aku kenal… so… dipendekkan cerita… masing2 pun kenal dan geng sekamcing lah semuanya…

dalam banyak2 membe satu dorm ni… ada sorang membe…. nama dia Man… tough orangnya ( perut boyot…) hahha…

so… dalam ramai2 20 org kitorang satu dorm… boleh kata suma ada motor… yeah!!!!…. dah ada satu team geng rempit….

tempat biasa pegi makan?… kat seksyen dua… tempat lama…. bukan tempat baru!!!…

so, that, time tengahari… nak pegi makan…. ramai2 naik moto… tapi……hehehhehe sebelum sampai sekyen 2 tmpat makan tghari tu… kitorang akan lalu dulu depan bus stand kat seksyen 2 tu … tempat budak2 perempuan itm tunggu bas… apa lagiii…

prengg……prenggg!!!!!… masing2 garang memerah trottle motor… hahhahah… tunjuk eksen beb!!!!….. awek ramai tuuuuu….

hahahah si man ni bawak moto bukan main punya laju…. bedezup… beb!!!!… tak kiralahh… badan besar ke hapa ke… kesian moto tu aku tengok….

tapi… sebelum sampai tmpat makan seksyen 2 tu… ada lalu stesen minyak… so… man buat tanda isyarat… pakai tangan… ahhhh!!!!… taulah tu…

nak isi minyak dulu katanya… ok…. ..

kitorang tunggulahhh… layannn…..

tapi spoilt!!!!… masa nak masuk kawasan stesen minyak tu… man terlebih amik corner…. koner baring beb!!! dia buat…. naka nak diikutkan hukum fiziknya… kalau berat man yg "tough" tu… ditambah pulak keadaan moto dia yg cuma kapcai tu… ditamdah lagi dengan kedudukan action "korner baring" yg kurang dari 45 darjah tu… hahahhahahaha……. terbalik man kat depan stesen minyak tu…. pehhh!!!!!!……

malu siutttt!!!!!… ramai tu awek tengok…

dan…. hahhahaha… nak dijadikan ceritanya lagi…. dengan kadar segera!!!!… tanpa menghiraukan keadaan motor kapcai dia yg tertonggeng tu… dengan lantas si Man ni mencapai sesuatu dari bakul moto dia… hah!!!…. kurang asam Man… dia ambik spek mata hitam dia (entah RayBan original ke pun aku tak tau lah… asal bergaya…) Man pakai spek mata tu……

cool!!!… dia senyum sambil bercakap… OK!…ok!…biasa!!!… takde benda..skill!!! abang ok…abang orait…hhahaha. siap lambai tangan lagi kat awek yg ramai2 dok usha.. aduh! man… sukahati ko la man….

so, lepas je habis isi minyak kitorang pun teruslah pegi ke destinasi seterusnya… iaitu untuk makan tghhari…. okey!!!!…. lepak satu meja besar ramai… apa lagi… takde cerita lain laaa… gelak ramai2 pasal Man jatuh motor tadi…

" Hah! nak makan apa, minom apa bang!" , tanya seseorang yg amik order untuk makan…

kasik gua sirap ngan nasik goreng… lu zack!… nak makan apa plak?… haaaa… kasik teh ais ngan nasik ayam… hah ko Man?

haaaa… kasik air laici ngan nasik ayam jugaklah… ( sambil Man mengorder makanan sambil dia angkat tangan)…

eh!!!… Man!… tangan ko tak sakit ker masa jatuh moto tadi???… "hah!…takde… ok jer"; sambil Man menjawab dgn muka tersengih… tapi Man……… apsal tangan ko tu lain macam jer!!!!…. " takde apa2… ok!!..jer";… Man jawab…. then kitorang tanya lagi… tapi apsal…. tangan ko bengkok Man????….

"yeke?…. aku tengok ok jer?…", Man jawab….Then kitorang kata lagi " Bengkok beb!",

korang nak tau????….. lepas jer makan… kitorang hantar Man pi klinik… tangan Man patah!!!!!!….

Moral of the story… " hahhha… Man memang gila… dia pedulik hapa… tangan patah ker… ahhh!!! asalkan macho", … gua respect lu Man… gua respect Lu….. hahahhahahahahhaha



by: Zool

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails